Friday, February 21, 2014

Terkini : 143 Syarikat Pelaburan tidak sah dalam senarai BNM

Salam Jumaat yang Mulia, semua....


Berikut adalah senarai terkini yang di listkan dalam senarai BNM sebagai : 

Berdasarkan maklumat yang diterima oleh BNM, di bawah ialah senarai syarikat dan laman sesawang yang telah dikenal pasti tidak diberikan kebenaran atau kelulusan di bawah undang-undang dan peraturan berkaitan yang ditadbir oleh BNM:

Senarai 1-30







senarai 31-65


Senarai 66-82



Senarai 83-118


Senarai 119-143




sumber asal bagi semua gambar di atas adalah : Sumber



ulasan :

143 syarikat pelaburan yang di senarai kan dalam senarai ini adalah yang telah dikenal pasti tidak diberikan kebenaran atau kelulusan di bawah undang-undang dan peraturan berkaitan yang ditadbir oleh BNM.

Untuk pemilik syarikat yang tersenarai, anda mungkin boleh ke BNM dan review beberapa pelan perniagaan anda yang agar ia harmoni dengan syarat2 Bank Negara Malaysia. Syarikat Public Gold juga pernah tersenarai didalam list di atas, walaubagaimana pun ia telah diremove dari list di atas  selepas mengambil tindakan menggubal beberapa pelan perniagaan mereka agar sesuai dengan polisi BNM.

Untuk yang ghairah dengan skim cepat kaya xhabishabis tu.... bawa-bawalah bertaubat dan mula la merancang untuk melakukan bisnes yang lebih membawa untuk jangka masa panjang. 


 Untuk yang sangat sangat ingin mencari platform memulakan bisnes bermodal rendah, boleh belajar lagi selok belok bisnes dan mendapat keuntungan masa panjang, saya sangat mencadangkan tuan puan cari lah ainon business school di facebook tuan puan dan joinlah group tersebut dan belajar.


========================================================

UPDATE TERKINI 23 MAY 2014

150 Syarikat Pelaburan tidak sah dalam senarai BNM > SENARAI TERKINI PELABURAN TIDAK SAH BNM LINK SINI 

=============================================


2 comments: