Monday, January 26, 2015

Tips Pelaburan Emas Yang Senantiasa Hijau Sepanjang Zaman...

Tips Pelaburan Emas yang Senantiasa Hijau (evergreen) Sepanjang Zaman

26 januari 2015 Berita Dunia Emas Malaysia hari ini....



pelaburan emas 2015
Penipuan Pelaburan Emas 2015



Berita Sontotan Dunia Emas Malaysia tidak akan berakhir disini....
Permintaan emas untuk perhiasan dan simpanan mula mendapat tempat di hati masyarakat......

Setelah hampir 88% siri program emas terdahulu yang tidak patuh shariah ( mengikut hadis sahih dan majoriti ulama ) , tetapi dikatakan patuh shariah ( mengikut pendapat minoriti ulama) tersontot.

Jerung besar sekarang masih dalam proses recovery akibat kesilapan2 yang mereka ulangi dari jerung2 sebelum ini.

Kini muncul pun bakal bakal jerung baru yang ketegak jahil gila cuba meneruskan tradisi melawan garis panduan shariah jual beli emas ini dengan memulakan kembali program2 ini secara underground.




Jadi kisah sontotan emas ini tidak berakhir disini.... ia akan berterusan hingga akhir zaman akibat tamak halobanya manusia manusia yang jahat ini.



berikut adalah 197 senarai terbaru syarikat pelaburan termasuk pelaburan emas yang di keluarkan bank negara malaysia update 31 disember 2014 . Senarai syarikat pelaburan tidak sah bank negara malaysia.


jadi tipsnya : pelaburan emas sebenar adalah jual beli sahaja mengikut panduan shariah. Sebarang manipulasi dari Emas itu sebaiknya simpan dan buat sendiri2 sahaja. Kaji dahulu sebarang skim pelaburan emas dan pertimbangkan hukum-hukum asas sesebuah pelaburan sebelum anda menyertainya, jangan gelojoh sangat sudah terhantuk baru nak terngadah.

No comments:

Post a Comment