Doa Terapi Sakit Kulit dari Nabi Ayub

Kisah nabi ayub dan kesembuhan melalui air sejuk


doa kulit Doa Terapi Sakit Kulit dari Nabi Ayub
Doa Terapi Sakit Kulit dari Nabi Ayub


Just nak share satu doayang sangat hebat

Kisah nabi ayub as

Nabi ayub ni seorang yang kaya raya pd awalnya,semakin dia kaya semakin dia bersyukur.
Jadinya syaitan sgtlah dengki pada dia dan dia pon berjumpa pada allah utk meminta izin nak mengujinya.Allah izinkan dan berkata pd syaitan yang dia tak akan dpt menggugat iman nabi ayub.

Maka syaitan pon merosakkan harta benda nabi ayub dan anak2 nya mati dgn izin allah.Tetapi nabi ayub tetaplah sentiasa memuji allah walau apa yg dihadapi.

Syaitan pon pening,maka dia menghadap allah kembali utk minta izin nak datangkan penyakit pd nabi ayub.Sekali lagi Allah izinkan dan berfirman yg penyakit itu pun tidak dpt menggugat iman nabi ayub.

Maka syaitan pon dgn izin allah masuk ke dlm tubuh nabi ayub dan menyebabkan penyakit. Kalau nak dinisbahkan sama macam kanser tahap 4 la lebih kurang.

Maka setelah lama ditimpa penyakit sehingga kepalanya berulat. Maka pd satu ketika ketika dia solat ade malaikat purposely nak tgk apa nabi ayub buat bila dia sujud.masa nabi ayub sujud maka terkeluarlah ulat2 dr kepalanya.

Selepas salam dia mengambil kembali ulat2 itu dan meletakkan semula pd kepalanya. Malaikat pon sgt hairan dgn sikap nabi ayub.malaikat menanya kenapa berbuat begitu?

Nabi ayub berkata ulat2 tu segar bugar pd kepalanya,dia takut kalau mati ulat tu nanti kalau diadu pd allah di akhirat nanti maka dia x dpt masuk syurga.subhanallah !

Maka malaikat lantas menghadap allah dan bgtau perkara itu dan meminta kesembuhan utk nabi ayub.

Maka allah berkata pd malaikat supaya turun dan bgtau nabi ayub supaya berdoa meminta kesembuhan. Minta sahaja kesembuhan dan allah akan sembuhkan kerana sepanjang dia sakit dia x pernah meminta kesembuhan tp sentiasa memuji allah.

Bila diberitahu nabi ayub utk doa kesembuhan,tau tak apa nabi ayub kata?

Surah Al-Anbiya, Verse 83:
وَأَيُّوبَ إِذْ نَادَىٰ رَبَّهُ أَنِّي مَسَّنِيَ الضُّرُّ وَأَنتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ

Dan (sebutkanlah peristiwa) Nabi Ayub, ketika ia berdoa merayu kepada Tuhannya dengan berkata: "Sesungguhnya aku ditimpa penyakit, sedang Engkaulah sahaja yang lebih mengasihani daripada segala (yang lain) yang mengasihani".

Nabi ayub tidak meminta kesembuhan tetapi terus memuji allah.
Lantas allah menurunkan ayat ni :

Surah Sad, Verse 42:
ارْكُضْ بِرِجْلِكَ هَٰذَا مُغْتَسَلٌ بَارِدٌ وَشَرَابٌ
(Maka Kami kabulkan permohonannya serta Kami perintahkan kepadanya): " Hentakkanlah (bumi) dengan kakimu " (setelah ia melakukannya maka terpancarlah air, lalu Kami berfirman kepadanya): " Ini ialah air sejuk untuk mandi dan untuk minum (bagi menyembuhkan penyakitmu zahir dan batin) ".

Maka kawan2 sekalian inilah ayat yg boleh menjadi antidot kpd segala penyakit kita al anbiya , 83 + 84.

Boleh lah dibaca pd air dan hembuskan(dalilnya ialah ayat 42,surah sod),niat utk kesembuhan.

Yelah diuji oleh seorang ustaz pd kulit yg bermasalah dan sgt mujarab.

Selamat beramal ye !




1 comment:

  1. Terima Kasih informasinya....izin sya menggunakan ilmu ini

    ReplyDelete

Powered by Blogger.