Thursday, August 28, 2014

Bid Merdeka: Goldbar 999 Bermula Rm1

Salam Hormat sempena bulan kemerdekaan malaysia yang ke-57 tahun dan bersempena shahdinar.com mencapai 1 juta pageviews...


Saya ingin membuka bidaan emas tulen 999 berbentuk

Goldbar 1 gram emas 999 keluaran GSR ( Gold Silver Resources Sdn. Bhd )

Kenaikan bid adalah setiap rm1
Tarikh mula adalah : 28 august 2014
Tarikh tutup adalah : 1 september 2014 jam 10 malam waktu malaysia.

Bidaan tertinggi dikira pemenang !! ( Cas Penghantaran adalah RM10 atau percuma di Gombak )

Cara Bida :

1. Bida di bahagian komen blog ini !

2. Bidaan anda <space> email <space> nombo whatsapp : contoh bidaan
Rm5_shahdirham@gmail.com_01592013716
p/s: ini bagi mengelakkan joybidder

Gambar emas adalah seperti tertera.
Read more ...

Monday, August 25, 2014

5 Utas Rantai Leher Emas 916 Bajet Merdeka Cun Gila !

salam hormat hari ini saya nak post koleksi rantai leher emas 916 bajet merdeka cun !!

Rantai Leher Bajet Merdeka 1
Emas 916 
Baru
Berat : 5.43gram

emas 916























Rantai Leher Bajet Merdeka 2 
Emas 916 
Baru
Berat : 5.63gram
emas 916























Rantai Leher Bajet Merdeka 3
Emas 916 
Baru
Berat : 5.04gram
emas 916























Rantai Leher Bajet Merdeka 4
Emas 916 
Baru
Berat : 8.39gram
emas 916























Rantai Leher Bajet Merdeka 5
Emas 916 
Baru
Berat : 8.95gram
emas 916


























Berkenan sila sms/whatsapp 01592013716 shahdinar | Harga Emas Hari Ini 25 August 2014 | RM142/gram siap UPAH !! | Penghantaran Rm 6 / Rm 9

Read more ...

Thursday, August 21, 2014

Cincin Belah Rotan Dataran Merdeka 2014

Cincin belah rotan Dataran Merdeka 2014

Emas 916

Saiz dan berat adalah seperti berikut :

Saiz 11 berat 2.01gram
Saiz 11 berat 1.93 gram
Saiz 16 berat 2.13 gram
Saiz 17 berat 2.11 gram
Saiz 18 berat 2.28 gram
Saiz 19 berat 2.19 gram
Saiz 21 berat 2.23 gram
Saiz 23 berat 2.11 gram

Harga rm 140/gram siap upah

Whatsapp 01592013716

www.shahdinar.com


#cincinemas
#emas916
#emas999
#cincin
Read more ...

Tuesday, August 12, 2014

Gelang tangan 916 Shah Alam

Salam hormat

Barang kemas untuk dijual hari ini adalah

Gelang tangan shah alam yang comel
Emas916
Untuk dewasa.
Berat 11.2gram

Harga istimewa rm135/gram sahaja.
12 august 2014

Proses 4 hari sampai.
Read more ...

Thursday, July 31, 2014

Rantai Leher 916 Pintal Padu Gombak

Emas 916

Rantai Leher Pintal Padu Gombak
Panjang 50cm
Emas baru
Ketulenan 916

Jenis : Rantai Leher Pintal Padu

Harga Emas Istimewa untuk existing customer shahdinar hari ini 31 july 2014 hanya Rm 138/gram + rm8 penghantaran.

Yer betul rm138/gram sahaja. Tanpa upah !!!!  Item exactly per description.

1pc only.

Whatsapp segera ke 01592013716

Read more ...

Thursday, July 17, 2014

Rantai Tangan Pando Raya Emas 916

salam hormat

rantai tangan pandoraya
Rantai Tangan Pandoraya Dewasa



Rantai Tangan Randoraya brasil waka waka hey hey untuk di gayakan pada pagi raya anda.

Ada 4pcs. (Bawah 7gram )

1 rantai tangan pandoraya emas 916 panjang 17cm - sold
2. rantai tangan pandoraya emas 916 panjang 17cm - sold
3. rantai tangan pandoraya emas 916 panjang 17cm
4. rantai tangan pandoraya emas 916 panjang 17cm


Berminat sila whatsapp 01592013716
www.shahdinar.com

Read more ...

Thursday, June 19, 2014

Kisah Seorang Tua

Ini lebih kepada amanat dan peringatan untuk diri admin sendiri..... nilai nya lebihhhh dari walau berkilo-kilo emas.


Kisah Seorang Lelaki Tua Lepak sambil mentelaah quran di Masjid dari Asar hingga Maghrib.



Saya jumpa lelaki tua ini. Selalu lepas Asar dia iktikaf di Masjid. Baca al Quran. Umur 70an.
Duduk rumah dekat masjid. Rumah agam besar dan menarik. Hartanya disana sini, bangunan komesil tengah bandar. Milikan rm35 juta.
Pendapatan pasif kutip sewa rm70k sebulan. Belanja rm20k. rm50k sedekah dan infaq. Dia tenang bersendirian meladeni anak cucu.

Saya mahu ambil gambar. Dia menolak. katanya malu. Saya minta formula. Dia berikan 15.
Saya catat dan mahu kongsikan. Bolehkah saya kongsikan?

1. Pertama, dia kata muliakan ibu bapa. Doa ibubapa adalah segala galanya. Ia tiada hijab terus termakbul. Raikan ibubapa. jaga mereka sepanjang usia. Doakan mereka apabila telah tiada.


2. Jaga masa. Ia datang dan berakhir. Urus masa antara 5 waktu solat. Atur kerja dengan sebaik cara. Pada setiap waktu ada perkara yang kita mulakan. Ada di masjid sebelum azan. masuk waktu terus solat. Selepas solat bertebaran berusaha cari rezeki.


3. Berdoa dengan khusyuk. Serah pada Allah. Tawakal. Allah tahu apa yang terbaik untuk kita.


4. Namun begitu kena usaha. Usaha pagi petang siang malam. Usaha sungguh sungguh. Usaha bermula dengan pasang niat. Lepas itu buat buat buat. Sampai dapat. Tidak dapat, usaha lain pula. Masa buat baca al Quran. Maka dia pun nasihatkan saya,
"Orang yang membaca surah Al-Ikhlas satu kali sama ganjarannya dengan memperoleh ganjaran membaca sepertiga Al-Quran. Jadi jika membaca surat Al-Ikhlas tiga kali mendapat ganjaran seperti membaca satu Al-Quran.
Rasulullah SAW pernah bertanya “Siapakah antara kamu yang dapat khatam Qur’an dalam jangka masa dua-tiga minit?” Tiada seorang dari sahabatnya yang menjawab. Malah UmarAl Khattab r.a telah mengatakan adalah mustahil untuk mengatam Qur’an dalam begitu cepat.
Ali Abi Talib r.a pun membaca surah Al-Ikhlas tiga kali.Rasulullah SAW menjawab dengan mengatakan bahawa Saiyidina Ali betul.
Membaca surah Al-Ikhlas sekali ganjarannya sama dengan membaca 10 juzuk kitab Al-Quran. Apabila membaca surah Al-Ikhlas sebanyak tiga kali khatamlah Quran kerana ianya sama dengan membaca 30 juzuk Al-Quran.
Sabda Rasullullah SAW: “Sesiapa membaca ‘Qul huwAllahu Ahad’ sebanyak 3 kali, dikurniakannya pahala seperti pahala orang yang membaca Al-Quran sekali khatam.”
Lelaki tua itu erkata, mulut dia tidak berhenti baca surah al Ikhlas. Kadang kadang sampai 1000 kali sehari. Dan tiap lepas asar masa dia iktikaf dan baca Al Quran.


5. Jaga Kesihatan. Jaga kesihatan. jaga kesihatan. Banyak berjalan kaki. Banyak minum air masak atau air mineral. Jaga makanan.


6. Hidup kena buat target. Ada wawasan. Ikat perut. Usah membazir. Mula dengan makanan. Makanan dan minuman mesti habiskan. Usah lagak orang kaya, padahal kita teman pada syaitan. Sentiasa belanja orang. Mkan dikedai kecil. Perhatikan kebersihan kedai. Apabila bersih masuk. Disitu kita temui ramai orang susah. Belanja mereka.


7. Waktu maghrib usah ada atas jalan. Apabila dalam perjalanan berhenti. Cari masjid. Apabila dirumah, tutup pintu rapat rapat. Malam buang sampah sarap. Basuh pinggan mangkuk. Pastikan semua teratur sebelum tidur. Gunakan waktu antara maghrib dan isyak untuk tuntut ilmu agama. Boleh dengar orang mengajar. Boleh juga baca kitab. Lepas Isyak buat kira kira untung rugi. Siapakan bahan untuk kerja esok hari.


8. Usah takut jumpa orang. Walaupun 5 minit mahu berjumpa. Pergi sendiri. Usah pakai posmen apabila depani soal penting. Kita rangkak panjat bangunan. Tunggu. Biarlah kita ambil masa berhari hari perjalanan. yang penting sampaikan dengan tangan sendiri. Tenung mata dan baca "ayat ayat pengasih". Hehehe.


9. Balik malam, usah cakap penat. Usah cakap letih. Usah cakap sakit. Apabila sakit senyum.Allah sedang luruhkan dosa. Lepas sakit kita lagi bertenaga. Siapakah dalam dunia yang tidak pernah rasa sakit. Jatuh. dihina. Semua termasuk Rasulullah SAW. Namun, baginda ajar kiat maafkan semua orang.


10. Niat mahu kaya. Niat mahu bantu ramai orang. Niat mahu jadi manusia berguna. Niat itu macam tulis surat. Dulu tiada internet, Macam tulis surat la. Salah tulis alamat akan sampai salah tempatlah surat itu. Maka tulois alamat betul betul. Niat mahu kaya, supaya kita dapat bantu ramai lagi orang. Mahu membahagiakan ramai orang.


11. Mula berniaga, usah buat pinjaman. Cukup dengan apa yang ada ditangan. Itu masa kita belajar. Berniaga ini seni. Kita sahaja tahu maksud lakaran. Terbakar tangan biasa. Namun, dengan duit sedikit kita tak rasa sangat panasnya. Usah samakan orang dengan kita. Mereka lain tak serupa.
(Kedai mula mula di mulut sahaja.) Senyum mesra, mulut manis. Usah sombong. sentiasa tegur dan sapa manusia. Kita berniaga dengan manusia.Berniaga dengan siapa sahaja. Andai kata kita kaki surau. Berniaga dengan orang surau tidak jadikan kita kaya. Berniaga dengan semua orang walaupun dia haprak keparat. Yang penting tunai. Ada duit kita cerita. Ada barang kita jual.


12. Modal kita adalah daya penarik yang pada diri kita. Daya penarik adalah ciri yang ada dalam diri ang buat orang lain rasa senang dengan kita. Cari ilmu tentang produk. Apabila orang tanya jawab dengan lancar dan petah. Jelas. sebut satu demi satu. Usah ragu ragu dan termanggu. Kongsi bukan jual. Ingat sentiasa kongsi dengan semangat membara. Orang jatuh cinta dengan semangat kita.


13. Apa lagi..ahaaa..masa mula niaga biar mendalam dulu. Usah cepat mahu melebar. Fahamkah apa pakcik cakap. Maksudnya biar berjaya satu demi satu.Apabila mula guna modal sendiri, kemudian buat sungguh sungguh sampai berjaya. Lepas dah nampak hasil, mula lebarkan. Masa itu boleh la mahu buat pinjaman. Kita sudah ada ilmu bisnes.
(Cukuplah tu. Masa ni Lelaki Tua Berkain Pelikat sudah mahu berhenti. Saya senyum peluk dia dan kata, "baharu ada 13 anak sungai di syurga. Tambah sampai 20". Saya buat contengan kata dia dalam kepala)


14. Kita kena buat promosi apa jua yang kita bisnes. Produk tak boleh bercakap. Sejak bila pula lah produk boleh bercakap. Orang kena tahu apa yang kita buat. Caranya buka bank emosi dengan setiap pelanggan kita. Pelanggan yang puas hati datang lagi. Datang lagi. Sekarang pun Pak Cik masih buat bisnes sikit sikit. Perumahan. Pak Ciik buat lima rumah sekali siap. Siap baharu jual. Pak Cik buat cantik. Jual mahal. Orang beratur mahu beli. Jual barang siap. Usah jual barang dalam laut yang tidak tahu tersangkut pada pukat atau tidak. Tidak berkat begitu.


15. Apabila bisnes sudah maju, usah berlagak. Dahulu Pak Cik suka gunting rambut kedai Nawi. Dia tanya "Bagaimana Pak Cik mahu gunting rambut? Pak Cik jawab , "Dengan senyap senyap tapi cantik". Anak fahamkah apa Pak Cik cakap ni? Jawab saya, "Faham Pak Cik, saya juga gunting rambut disitu sejak umur 15 tahun". Hehehe. Maksudnya usah gosip sana gosip sini, balun orang sana balun orang sini. Usah peduli rambut atas kepala orang lain. Apa yang utama rambut kita tersisir rapi.

Bijak anak ni. Apa nama? Yesss. Dia sudah tanya nama saya. Mkananya saya sudah dapat Mentor Lelaki Tua Berkain Pelikat.


16. Anak..ingat kita hidup sungguh sebentar, macam main bola sahaja. 90 minit tamatlah permainan. Itulah lebih kurang bandingan hidup didunia ini. Kita kejar bola. Cuba jaringkan gol. Apabila sampai tiupan wisel, tahulah keputusan. Apabila malaikat maut datang jemput kita, habislah kita. Ada dunia kekal abadi di sana. Usahlah kita berlagak sombong masa berjalan atas bumi Tuhan ini.
Paku yang nampak tidak rapat ke papan, akan diketuk oleh Tuan Rumah. Itulah perumpamaan hidupan. Rapat ke bumi. Sujud pada Tuhan.
Bacalah surah ar Rahman ayat 46, "Dan orang yang takut akan keadaan dirinya di mahkamah Tuhannya (untuk dihitung amalnya), disediakan baginya dua syurga"


17. Pak Cik bersyukur sampai ke tahap ini. Pak cik bersyukur. Syukur itu tandanya apabila Pak Cik rasa tak layak terima, namun Allah berikan juga. Pak Cik habiskan masa dalam waktu kecemasan ini dengan memandang yang memberi nikmat bukan pada nikmatnya. Anakku bersyukurlah. Masih punya masa mengatur tapak menjejaki orang hebat dalam agama.
Dunia ini tidak lebih dari sayap nyamuk sahaja. Usah letak dunia di hati. Tetapi berusahalah supaya dunia dalam genggaman tangan kita. Pak Cik pakai kereta besar, bukan untuk apa namun Pak Cik mahu menikmati apa rasa sayap nyamuk itu. Kalau sayap nyamuk itu sudah rasa nikmatnya, bayangkan nikmat di syurga.


18. Anak..Apabila mahu makan nasi, dapatkan beras. Cakap cakap dan sembang sembang tidak hasilkan beras. Rajin usaha. sampai waktu solat. Solat itu tiang agama. Usah terjerat dengan penyakit umat akhir zaman. Mereka cintakan dunia. Takutkan mati. Hakikatnya mati itu pasti. Namun, jangan kerana takutkan mati duduk atas masjid semata mata dan harapkan hidangan turun dari langit.
Tidak boleh begitu. Cuba beri masa untuk semua perkara. Umur macam Pak Cik sekarang, hari hari biasa, 6 jam tidur. 6 jam bekerja. 6 jam duduk atas masjid. 6 jam bersama anak cucu cicit. Anak, ada Pak Cik ingat, Nabi SAW sebut, "Peliharalah lidahmu, luaskan rumahmu dan tangislah dosamu". Cuba anak check siapa perawinya.
(nota: Hadis riwayat at Tirmizi)


19. Anakku kita bukan orang sufi. Mereka lain. Kita orang biasa,
"Apabila kemiskinan datang bertandang mengetuk di pintu, kasih sayang segera terbang keluar ikut jendela. Saat itusahabat dekat mula menjauh, kesusahan bagaikan banjir besar menghanyutkan segalanya pergi dan ianya hanya kembali apabila kita kaya semula"
Rajinlah berusaha. Wang bukan segala galanya. Namun banyak perkara dalam dunia sekarang perlukan wang anakku. Wang bukan raja. Wang adalah hamba perkasa yang memudahkan banyak perkara. ramai orang sedikit sedikit sebut Tuhan, pada hal hati mereka bersimpang simpang.


20. Cuba sedaya upaya supaya ada wuduk pada tubuh kita. Ianya adalah cara terbaik cucikan diri. Cuba mandi setiap kali sebelum masuk waktu. Tidak dapat kerana banyak masa di pejabat, mandi 3 kali sehari. Sebelum subuh, sebelum maghrib dan sebelum isya'. InsyaAllah kita rasa bersih dan tenang dari segi luaran. Sewaktu berdiri mahu solat, rasakan ketakutan luar biasa. Kita sedang menghadap Allah Raja dan Tuan kepada segala Raja.
(saya sambung minggu depan apabila dapat bersama dengan Lelaki Tua berkain pelikat ini lagi).

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Catatan ini tulisan Dato' Roslan Ab Hamid. Saya ambil dari seorang student ABS Tarmizi Sayuti dan saya pindahkan di sini sebagai koleksi peribadi.
Silakan share jika mahu, tidak perlu minta izin :)

Read more ...

Thursday, May 29, 2014

Cincin Belah Rotan : RM155 siap hantar !! terhad !!

salam hormat semua, hari ni 29 may 2014 promo special adalah


  • Cincin Belah Rotan
  • Emas 916
  • Baru
  • berat 0.9gram
  • saiz available 11,12,13,14


gambar adalah seperti berikut

cincin 916
Cincin Belah Rotan Emas 916

























Sekiranya anda berminat sila komen di bawah. kemudian whatsapp ke 01592013716 shahdinar
Read more ...

Sponsored

Berita Semasa

About

Shahdinar Google+ Badge

Followers

Like Us

Review www.shahdinar.com on alexa.com

Web Hosting Terbaik

Email Marketing Terbaik

Network Blogs

Designed By Blogger Templates