Wednesday, November 5, 2014

Saiful Nang Mula Terima Dinar dan Dirham ?

Saiful Nang Mula Terima Dinar dan Dirham ?

salam hormat, malam ni saya mendapat share capture screen dari geng-geng facebook emas, bahawa Haji saiful nang, iaitu juru kamera freelance tersohor Malaysia merangkap admin di Rumah Pengasih Warga Perihatin melalui syarikat wakafnya iaitu Colors of Asia mula menerima urusan jual beli menggunakan dinar dan dirham dan juga Emas jongkong pamp suisse.

Saya dah macam nak percaya... tapi double check sendiri di facebook page haji saiful nang untuk pengesahan samada betulkah berita ini.

setelah di cek... ia adalah benar... dan saya pun capture screen dan post kan disini

saiful nang terima emas

Post Di atas saiful nang menulis begini :

Bismillahirrohmanirrohim,
Dengan izin Allah, kami beransur-ansur menjalankan semua urusniaga dalam kumpulan syarikat Colours of Asia Sdn Bhd, syarikat wakaf milik Rumah Pengasih Warga Prihatin bersandarkan nilaian logam emas tulen. Dengan ini kami canangkan bahawa kami sudah mula menerima bayaran dalam dinar, dirham dan PAMP
Urusniaga dalam RM masih diteruskan seperti biasa namun nilainya akan bergantung kepada nilaian emas semasa. Untuk pembelian online, sistem kami masih menggunakan sistem matawang RM seperti biasa.
Pembelian akan diakad. Kami hanya menerima bayaran dgn emas dan perak sahaja dan bukannya syarikat trader 
SAIFUL NANG
Founder / Group CEO
Colours of Asia Sdn Bhd
(A wakaf company for the nation)"

anda boleh double check post ini terus dari facebook page saiful nang. klik sini

Semoga ia akan membantu merangsang sedikit sebanyak penggunaan emas dan perak dalam urusan muamalat umat islam dengan cara patuh syariah.

No comments:

Post a Comment