Tuesday, February 21, 2017

6 Panduan Ilmu Hartanah mengikut Kitaran Ekonomi Malaysia

Ilmu Hartanah mengikut Kitaran Ekonomi Malaysia.

Cycle Ekonomi Malaysia

salam semua seperti ramai sedia maklum dengan iklim pasang surut ekonomi malaysia ada waktu turunnya prestasi ekonomi dan ada masa naiknya.

ia sesuai dalam islam seperti yang pernah di mimpi nabi yusuf a.s 7 tahun subur dan 7 tahun kemarau.

maka kali ini admin nak kongsi kan 6 panduan ilmu berkaitan pelaburan hartanah mengikut kitaran ekonomi malaysia seperti apa yang telah di tulis oleh seorang financial coach bernama KY Tee.






Ekonomi cycle yang berlaku dalam malaysia sejak tahun1997/1998 sampai tahun 2017/2018.

1. Sebenarnya buat keuntungan dalam pelaburan hartanah bukan dalam masa ekonomi naik, kita kena beli hartanah pada ekonomi turun dan jual hartanah pada ekonomi naik baru boleh buat untungan maximum.

2. Semasa ekonomi down ramai orang jual hartanah sebab pocket tidak ada wang,semasa ekonomi baik ramai orang beli hartanah sebab pocket ada wang. Sebagai seorang investor yang bijak beli hartanah ikut otak bukan ikut pocket.

3. Contoh seperti tahun 2007/2008 ramai orang jual hartanah sebab nak wang tunai balik semasa berlaku ekonomi crisis, apabila ekonomi naik balik mereka beli hartanah, ada juga investor yang bijak beli banyak hartanah semasa tahun 2007/2008 dan jual hartanah mereka semasa ekonomi baik tahun 2012/2013.

4. Anda cuba buat analisa sesiapa buat untungan yang paling banyak dalam hartanah?Sepatutnya kita beli hartanah semasa ekonomi jatuh atau ekonomi naik?
Ramai orang kehilangan peluang melabur hartanah pada tahun 2007/2008 untuk buat keuntngan, 10 tahun kemudian 2017/2018 adalah peluang yang emas bagi anda yang melabur dalam hartanah.

5. Tidak kira anda beli apa jenis hartanah ,yang penting hartanah adalah sesuai dengan kemampuan anda,jangan ingat sahaja untuk melabur dan terlupa risiko di belakang, Dalam tahun 2017 sila sediakan profile anda untuk melabur hartanah.

6. ingat melabur hartanah adalah ikut otak bukan ikut pocket.
.
.
Selamat belajar

Financial Coach

Mr Tee

No comments:

Post a Comment