Saturday, January 18, 2020

Harga Emas 2020 di unjur rm300 per gram dan 5 Tips

Harga Emas tahun 2020 di jangka mencecah sekurang kurangnya rm300 ke 350 per gram

pohkong
Poh Kong outlet at Midvalley 

Mengikut kajian beberapa pakar antaranya Pengarah Urusan Kedai Emas terkemuka Malaysia Poh Kong Datuk Choon Yew Seiong, Bloomberg Intelligence Komoditi kanan strategi Mike McGlone, menjangkakan harga Emas pada tahun 2020 ini bakal mencecah sekurang kurangnya kepada 1700 US Dollar.

Harga Emas pada hari ini 18 Januari 2020 berada pada kadar 1556 US Dollar manakala tukaran ringgit sekitar RM4.10 untuk 1 USD menjadi harga emas mentah sekitar rm203 segram.

Harga Emas di kedai Emas fizikal berketulenan 999 seperti pohkong pula sekitar rm263 untuk 1 gram manakala harga emas di pasaran online di Web public gold mencatatkan RM 221 untuk Satu gram apabila dikeluarkan dalam bentuk fizikal kepada pembeli.

5 Tips :

1. kepada yang ingin menambah gram stok emas fizikal adalah di galakkan membeli emas di kedai yang menawarkan premium terendah. Premium tinggi pun tidak mengapa, cuma penjualan semula akan menyebabkan anda mengalami sedikit susut harga.

2. satu cara mendapatkan emas pada premium terendah adalah membelinya secara online. pastikan anda membeli dari sumber yang dipercayai.

3. sekiranya harga emas dunia semasa 'breakout' pada harga 1700 usd per ounce, pastilah harga emas malaysia akan berada pada harga yang cukup tinggi sekurang kurangnya rm350/gram.Dengan ini anda mesti berhati hati kerana PELBAGAI SKIM CEPAT KAYA CEPAT KAYAP DENGAN EMAS AKAN MUNCUL.

4. pada yang mampu beli emas tu, beli la dan simpan sikit, nescaya ia akan berguna pada ketika kita kesempitan di kemudian hari.

5. pada yang tak mampu tu, kita tengok je la, perhati dan ambil pelajaran, jangan sampai kelabu mata  tengok orang buat duit dengan emas sampai sanggup pinjam duit sebab nak labur dalam emas, kemudian lebur. KADANG KADANG DALAM PELABURAN NI THE BEST ACTION IS NO ACTION.










1 comment: