Friday, October 19, 2012

Kenapa Arahnu Downgrade Emas ? Salah penjual ke ?

salam semua, kali ini saya nak berkongsi jawapan bagi persoalan yang agak popular di kalangan pembeli emas terutamanya yang baru dan menggunakan ar rahnu untuk tujuan yang betul. ( yakni biasanya yang terdesak memerlukan duit, maka penyimpan emas tulen akan menggunakan arrahnu sebagai alternatif terbaik mendapatkan duit tunai tanpa menjual emas milik mereka itu kepada orang lain )

jadi saya ingin berkongsikan jawapan2 yang mungkin berguna kepada tuan tuan, puan puan agar anda tidak terus mengecop penjual emas yang menjual kepada anda itu sebagai penipu, scam , dan sebagainya.


jadi persoalannya : kenapa bila gadai emas di ar rahnu, ketulenannya di downgrade ?? ini adalah antara jawapan-jawapan yang menjadi pilihan  ( nama saya blurkan atas sebab2 keselamatan dan untuk menghindarkan dari provokasi , jika anda tgk gambar tu dan kenal mereka tu nasibla, mmg mereka ni dah tersohor pun :P )






harap jawapan yang diberikan boleh memberi input yang jelas kepada segala kemusykilan anda mengenai kenapa ar rahnu downgrade emas-emas yang hendak di pajak.

sekian dulu, sila share jika ia nya bermanfaat. terima kasih daun keladi.

No comments:

Post a Comment